TEBRİKLER KAYBETTİNİZ !



Kaybetmeyi kabullenmem gerekiyormuş. Büyüklerim öyle dedi. Ben hiç kaybetmezdim. Sadece oyunlarda ve bu bir oyun değildi. Benim canım kıymetli hayatımdı. Şairlerin sanatlarının temeli olan bir acı çekiyorum esasında ve bu konu üzerine ilk defa düşüyorum. Büyüyorum. 23 yılın bana verdiği yetkiyi iliklerime kadar hissediyorum sanırsınız 32 yaş geç kalmışlığı bu üstümdeki. Ben her şeyi koştura koştura yaşayan minik bir hırs küpüydüm. Bu nedenle hayatımdaki her şeyi hızlıca yaşadım, hızlıca tükettim ve daha da tüketeceğim. Bir Jakuzi'nin Koca Bir Saçmalık şarkısını yüz yıllardır tüketemedim. İyi ki yapmışlar şu şarkıları yoksa nasıl anlatırdım kendimi bana.

Sürekli kopuyorum kendi hayatımdan. Tam kendimi anlatacağım kendime sonra bir adım geri çıkıp başka şeylerle uğraşıyorum. Sürekli her şey yarım kalıyor. Aylar geçse de sanırım aynı kıvamda yanıyor canım. Dün akşam hatırladım yaşadıklarımı yeniden. Tam atlatmıştım. Tam her şey iyiydi. Sonra yeniden dönmeye başladı her şey zihnimde. Birde benim huyumdur nerede hata yaptım derim. Neden böyle oldu her şeyin sebebi elbette benimdir. İnsan psikolojisi tetikleme sistemi ile çalışır. Sonra anladım. Benim yaptığım bir şey yok, sürekli kendimi suçlamak dışında.  Herkese evrenden güzellikler dilemeye kalkıyorum sonra içimdeki hırs küpü bu salak kadını köşeye sıkıştırıp boğuyor. Kendimi kendim bile kabullenemiyorum. Başkalarının varlığımı kabullenmesini nasıl beklerim?

Evime gitmek istiyorum. Denizin soğuk sularını bileklerime kadar hissetmek istiyorum. Çocukken olduğu gibi sahil boyunca bir ileri bir geri koşmak istiyorum. Artık başarmak istemiyorum. Zaman aksın yaralarım iyileşsin. Ama ben duramam yerimde sabırsız olduğum için resim bile yapamadım.  Hayat bana bir şeyler getirsin diye beklemek yerine milyonlarca hata yapmayı çoğu zaman tercih etmişimdir.

    Kaybetmek... evet asıl konumuz. İnsanlar tek başına yaşamazlar. Onlara dahil olan başka canlılar da vardır. Bu dahillik içinde en güzel olanı aşktır. Dünyadaki her şeyi alt edebileceğiniz, masal kitaplarındaki anlatılan tüm içeriklerin ve Çilekli Marxların gerçek olduğu heyecan verici o mükemmel yaşam biçimi. Fakat dediğim gibi insanız ve insanlarla yaşarız. Karşınızdaki kişiler hayatı sizin gibi algılamaz. Zaten onlardan bunu beklemek de çok kötü kalpli bir tavır olacaktır. Sağ göz bile sol gözle aynı açıdan göremez. Fakat bunu başlarda kabullenemezsiniz çünkü her şey bu kadar tamamlayıcıyken o sizinle nasıl aynı açıdan bakmaz.  Sonrasında onu korkularıyla baş başa bırakırsınız. Döndüğünde hiçbir şeyin önemi kalmaz çünkü o keşfetmeyi seven adam kendini, bu yeni kimliğini merak eder korkuları ona bambaşka yeni yollar çizer ve o yollarını takip eder. Siz sadece dönmesini beklersiniz. Sonra ben kaybedemem hırsı biner varlığınıza. Her şeyi mahvedecek kadar güçlü bir histir bu. Asla kaybetmemişseniz, her şeyi sonunda bir şekilde elde ettiyseniz bu histen daha zararlı bir hisle karşılaşmanız mümkün değildir. O güzel çilekli Marx bir anda yere düşer. Tadına henüz bakmışsınızdır. Bütünüyle yerde duran o müthiş şeyi yerden alıp yemeye devam etmek istersiniz ama mümkün değildir.  Tam olarak böyle bir şeydi benim kaybım, Çilekli Marx'ım yere düşmüş gibiydi.

Evrenden istediğim her şey oldu. Evren beni sever. Fakat biraz zaman alır isteklerimin olması. Ondan uzun zamandır bana kaybetmeyi hazmettirmesini istiyorum. Artık bu hissi kabullenip yoluma devam etmek istiyorum. Bunların hepsini ben istedim ve bu benim kararsız kaldığımda yaptığım totemlerden biriydi.  Şimdi kimseyi suçlamamalıyım. Kötü söylemler, kötü istekler ve sonuçlar. Herkes yaptığının karşılığını öyle veya böyle zaten alıyordur. Turgut Bey'in dediği gibi "Hepinize iyi niyetle gülümsüyorum, hiç birinizle dövüşemem.".  Kaybetmeyi böyle kabulleniyorum. Dilerim mutlu olurlar. Bunu söylemek zorundayım çünkü insanlara olan hislerimiz bizi biz yapar. Onlara olan sevgimiz, nefretimiz ve bağlılığımız tüm hayatımıza şekil verir. İnsanı insan yapan yine insandır. Ben mutsuz biri olarak kalmak istemiyorum. Kabulleniyorum. Evet Mikolovski bu sefer kaybettin.

Ama bu herkes için en iyisi oldu.

Yorumlar

Popüler Yayınlar